2020年3月21日 星期六

|手作の享|做足防疫準備 ✜ 一個布口罩的誕生


最近每天都在留著防疫產品的存貨,那裡可以買到,酒精搓手液洗手液等防疫產品宜家都開始陸續多貨,大家都唔洗搶就買得到~

但唯獨是口罩,都依然比較難買,看到其他國家市民都開始排長龍只為買口罩,就知道現今的香港其實已經很幸運了~

但口罩是每天出街都要用的,疫情幾時完結?無人知道~
既然缺口罩已經係不爭既事實,如期坐以待斃係度日日MON住邊度有口罩買,搞到個人精神緊張,不如試下自己製作布口罩啦!


已經好多人上網分享過點樣整,其實Step by Step真係唔難,睇左好多條教學片,我就跟左Youtuber嘅教學(相關連結可以在文章尾段搵到)啦~紙樣都係用佢果個(不過做完之後覺得下巴位比較大,可以自己由調節一下大細)

其實教學都不外乎有三款,包括係立體款(日本版)、KF94款(韓國版)同埋風琴式外科口罩款,今次就先試下立體款先啦!

在製作之前,可以先準備幾款工具及材料:
-       衣車(如果無可以手縫也可以)
-       紙樣
-       剪布較剪
-       普通較剪
-       大頭針
-       多款布料
-       軟呎
-       軟鐵線
-       熱溶膠槍
-       橡筋(耳帶用)
-      


呢個口罩係可以放到Filter版本的,所以剪好紙樣,上面已經寫左要幾多塊布~

面布2塊+裡布2

至於用咩布就可以用綿布,入面裡布就可以用二重紗會比較透氣,面布也可以選擇防水的布料,不過有人會覺得太焗身,大家可以自行選擇!


第一步:剪布



面布需要2塊,大家可以將在對摺(因為我地立體形口罩其實是2塊布MIRROR咁剪出黎),然後可以用大頭針固定好紙樣就可以沿住黎剪~


然後裡布就要4塊,為左自己可以分別到前後,所以用左2款唔同的布,跟面布一樣做法,剪2次就可以剪出4塊!


剪出黎就係咁樣啦!


第二步:縫紉



面布可以面對面,然後用大頭針固定,然後可以跟返0.5CM紙口位用衣車/手縫(因為我已經多年冇掂衣車,所以就畫左D線可以幫自己穩定車好條線,如果你係熟手的可以省略呢個步驟啦)


先車曲線的一邊,如果用衣車就記得好頭尾都要回針就可以令線更加穩固!


車好一條邊之後可以邊曲面的位置剪返D握位,咁樣可以令到反轉布面時會更加俐落順滑!


之後4塊裡布都係用樣做法!


好不容易就完全左呢個步驟啦!


第三步:裡布處理


4塊裡布車縫成2塊,攤開後面對面,然後用大頭針固定~



將左右兩邊縫起,同樣保留0.5CM紙口位便可,車縫好之後可以反回正面再車多一條線,有穩定作用!


第四步:面布及裡布處理


剛才將裡布合二為一,宜家就可以將面布同裡布合併啦~

面布的正面可以對著公仔裡布(反出黎想見到的一面),對準中間上下,然後用大頭針固定一下!



面布比裡布大,可以先將口罩的上面車縫一條線,先由裡布的位置開始車,把裡布固定,同樣保留0.5CM紙口位~



第五步:鼻位鐵線處理


上下都車/縫好時,口罩已經完成左70%啦~
之後就可以在面布的底部,在鼻位的位置量好約10CM的長度,可以用呎度一度,將鐵線置中~


在指定的位置用上熱溶膠槍,用貼上鐵線,一支/兩支可以隨個人喜好選擇~


第六步:邊位處理


待鐵線定好位時,可以將成個口罩反過來,再將再餘的位置以0.6CM左右的紙口位收邊,上下兩邊如是,由頭車縫到尾~


第七步:耳掛位置


尚欠耳掛位置,這個就十分簡單了,在左右兩邊摺起大約0.6-0.7CM的闊到,然後車縫好即可!




而且就可以穿上橡筋,如難穿就可以用上類似的穿繩器就可以輕鬆穿好(可以在AEON $12店買到)


完成


我的第一個布口罩咁就出世啦~
已經多年冇掂衣車,想不到自己也幾有天份,雖然第一次進度出較慢,但之後應該會愈車愈快啦!



呢個布口罩仲可以放到濾心架~如果本身有外科口罩就可以配合一齊用,就可以延長外科口罩的壽命,如果真係唔好彩買唔到外科口罩,就可以用濾心就用到啦!

濾心可以試試找3M的過濾網都有口樣阻隔細菌同PM2.5功效架~
雖然布口罩唔可能完全代替外科口罩,同埋唔可有齊BFE等等阻隔功效,都係果句,有好過冇



另外,也有車上女士小臉/小童SIZE,製作方式無異~不過留意佢既邊位會短返少少,如果想包臉多D可以自己調節返呎吋!


黎緊都想盡自己所能車俾身邊親戚朋友,亦都會惠及我的讀者,黎緊要安排陸續送出俾我嘅讀者粉絲,如果想要就記我留意住我個FB Page啦!

人手時金錢都有限送到俾有緣人啦!




紙樣及教學by Kosa Law (https://youtu.be/_CaP_SgYyXA)
工具及材料全屬自購

**********************************
歡迎合作試用.邀稿.出席活動.化妝工作
Wing Ho
Instagram: FINGYANWING.MAKEUP
**********************************

沒有留言:

張貼留言